
Papier i blaszka forsują "bezpieczne" zamki
2 sierpnia 2010, 11:27Marc Tobias zaprezentował banalnie proste sposoby na przełamanie zabezpieczeń jednych z najlepszych zamków biometrycznych. Może i zdobywają one nagrody, ale brak im podstawowych zabezpieczeń. Są sprytne, ale nie są bezpieczne - powiedział dziennikarzom AFP, którzy przyglądali się, jak Tobias pokonuje jedne z najlepszych zamków.

Powstał skuteczniejszy i bezpieczniejszy lek na uzależnienie od alkoholu
10 sierpnia 2018, 10:02Opracowano lek, który tłumi wpływ alkoholu na mózgowy układ nagrody. Będąc pod jego wpływem, szczury rzadziej spożywają alkohol.

Nie taki nawyk sztywny, jak go malują
30 października 2012, 11:43Przez to, że nawyki są tak głęboko zakorzenione w mózgu, możemy automatycznie wykonywać daną czynność, wykorzystując dostępną pojemność do realizacji innych zadań. Okazuje się jednak, że nie mamy do czynienia z całkowitą samowolą, bo pewien fragment kory przedczołowej stale kontroluje, jakie nawyki są uruchomione w określonym momencie.

Profesor Artur Ekert uhonorowany Nagrodą Milnera za wybitne osiągnięcia w dziedzinie informatyki
5 września 2023, 11:54Urodzony we Wrocławiu profesor Artur Ekert z Uniwersytetu Oksfordzkiego został uhonorowany Nagrodą Milnera (Milner Award and Lecture) przyznawaną przez brytyjskie Royal Society. Nagroda przyznawana jest za wybitne osiągnięcia europejskiego uczonego w dziedzinie nauk komputerowych. Profesor Ekert otrzymał ją za pionierski wkład w kwantową komunikację i obliczenia kwantowe, które zmieniły informatykę kwantową z niszowej dziedziny akademickiej w żywą interdyscyplinarną dziedzinę badawczą o praktycznych zastosowaniach w przemyśle.
Płacenie podatku to przyjemność?
15 czerwca 2007, 10:11Bill Harbaugh i zespół z University of Oregon w Eugene zauważyli, że płacenie podatków jest odczuwane jako przyjemność. Do takich wniosków doszli, analizując aktywność mózgu wolontariuszy. Na tej samej podstawie można było stwierdzić, w jakim stopniu dana osoba jest skłonna przekazać datek na cel charytatywny.

Czemu drapanie wydaje się nagradzające dla ludzi z przewlekłym świądem
16 czerwca 2015, 10:49Dzięki zastosowaniu funkcjonalnego rezonansu magnetycznego (fMRI) naukowcy ze Szkoły Medycznej Temple University dowiedzieli się nieco więcej o tym, czemu drapanie wyzwala nagradzające i przyjemne wrażenia u osób z przewlekłym świądem.

Coraz więcej jedzenia, coraz mniejsza nagroda
4 października 2010, 09:14Układ nagrody w mózgach osób z nadwagą staje się mniej wrażliwy, gdy zwiększa się masa ich ciała. Skłania to do pochłaniania większych porcji jedzenia i dalszego spadku reakcji na niegdyś bardziej atrakcyjny bodziec. W ten sposób błędne koło się zamyka (Journal of Neuroscience).

NASA zdobyła... dwie nagrody Emmy
19 września 2019, 11:28NASA otrzymała... dwie nagrody Emmy, przyznawane za produkcję telewizyjną. Podczas ceremonii, które odbyły się w Microsoft Theatre w Los Angeles amerykańska Akademia Telewizyjna przyznała Agencji nagrody za relacje z pierwszego testu załogowego pojazdu, który zawiezie astronautów na Międzynarodową Stację Kosmiczną oraz relacje z misji marsjańskiej.

Zapraszamy na kolejną edycję Świetlika
4 grudnia 2012, 12:43Fundacja Akademia Młodych Odkrywców organizuje VI edycję Ogólnopolskiego Konkursu Nauk Przyrodniczych "Świetlik", której finał odbędzie się 19 marca 2013. Projekt skierowany jest do dzieci ze wszystkich klas szkół podstawowych

Ruszyły zapisy na największy hackathon na świecie. Każdy może wziąć udział w NASA Space Apps
29 lipca 2024, 15:42Już 5 października w Krakowie rozpocznie się największy kosmiczny hackathon w Europie. Będzie on częścią ogólnoświatowego NASA Space Apps Challenge 2024. To unikatowe wydarzenie ma na celu popularyzowanie zainteresowania kosmosem, zaprezentowanie branży kosmicznej jako atrakcyjnego pracodawcy i jest niezwykłą okazją do sprawdzenia swoich sił oraz zaprezentowaniu się potencjalnym pracodawcom. Każdy – bez względu na wiek, kompetencje czy wykształcenie może zarejestrować się jako uczestnik i wziąć udział w rozwiązywaniu zadań. Wystarczy się zarejestrować.